EZ588643

Dreame L20 compleet de weg kwijt op tapijt

Sinds een aantal dagen ben ik in bezit van een Dreame L20 complete. Over het reinigen en obstakelontwijking ben ik erg enthousiast, maar over het navigeren over het tapijt in mijn woonkamer ben ik absoluut niet tevreden. Het lijkt alsof hij twijfelt het tapijt op te gaan, en verlaat geregeld tijdens het stofzuigen het tapijt, draait wat doelloos rond en gaat daarna het tapijt weer op. Het lijkt alsof hij geheel de weg kwijt is (zie bijlage) terwijl het rijden over het tapijt wel moeiteloos gaat. Aangezien het redelijk hoogpolig tapijt is, ziet het er na reinigen rommelig uit, ipv rechte banen. Ik overweeg nu om 'm te retourneren omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet. Nu heb ik een aantal dagen een Roborock Qrevo master in bruikleen, en deze gaat wel moeiteloos in rechte banen over het tapijt. Aangezien ik niet tevreden brn over de obstakelherkenning van de Roborock hoop ik dat het euvel met mijn Dreame L20 dmv een firmware update verholpen kan worden.  (is inmiddels voorzien van de laatste firmware maar dat heeft dus niet mogen baten) Mocht dit niet lukken dan zou aanschaf van een Dreame X40 ook nog een optie kunnen zijn. (mits deze wel probleemloos het tapijt onderhoudt)

Gr. Mark

Last edited by EZ588643 on 2025-4-21 22:11
You need to log in to reply. Login | Register

5 Comment

Hoi, kun je een foto van het tapijt updaten?
2025-4-22 09:43:37 Translate

EZ588643 Thread Starter
Hoi, hierbij een foto van het tapijt. Het is ongeveer 2cm hoog dus zou moeten kunnen lijkt mij.
20250422_181944.jpg
2025-4-23 15:17:35 Translate

Hartelijk dank voor het opsturen van de foto's.

Onze robot is niet geschikt voor het reinigen van dit soort tapijt. Voor tapijten die dikker zijn dan 2 cm, kunnen ze door de lijnlaser als obstakels worden geïdentificeerd. Bij het reinigen op het tapijt is de hefhoogte van de dweil beperkt, wat resulteert in verschillende weerstanden bij het reinigen op het tapijt, wat het reinigingsgedrag van de robot beïnvloedt. U kunt het instellen om tapijten te vermijden in de APP.
2025-4-23 16:35:34 Translate

EZ588643 Thread Starter
Bedankt voor uw reactie. Énorm jammer dat de Dreame L20 niet geschikt is voor hoogpolig tapijt. In dat geval voldoet dit type niet aan aan mijn verwachtingen. Is de Dreame X40 wel geschikt voor 2cm hoogpolig tapijt?
2025-4-24 15:34:46 Translate

Helaas is geen van onze robotmodellen geschikt voor dit type tapijt. U kunt overwegen om hiervoor een handstofzuiger aan te schaffen.

Privacy Policy|Terms & Conditions|DarkRoom

© 2025 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Quick Reply Back to Top Return to List